HTML

A szabadság vándora

"Láthatsz, hogyha tengert úszunk át, felhőkről lábat lógatunk, ezek mi vagyunk, a szabadság vándorai. Futunk a sötétség elől, falakon átrohanunk, ezek mi vagyunk, a szabadság vándorai." - Kalandok, gondolatok, érzelmek, tapasztalatok a repülés, a szabadság és az álmok megvalósításának tengeréből.

Friss topikok

  • Garp: Szervusz! Látom régen írtál. Elmondanád, hol tartasz most? Üdv. Péter (2012.02.27. 23:05) Zabszempróba
  • H.mark: Szia G.Zs! Nagyon jó a blog! Csak igy tovább! Irtad h. Az angol légügyi hatóságnál csináltad meg ... (2012.02.08. 19:40) Álmodjunk szárnyakat! (3. rész)
  • meszarost: Jó lehetett az a Rebujito, magyarul hívhatnánk úgy, hogy Lebutító... :D (2011.05.30. 14:29) Várakozás
  • meszarost: Gratula a műszertanhoz, meg persze a többihez is, reméljük a valódi vizsgán is sikerrel veszed az ... (2011.05.13. 17:21) Jéééé, nekem van egy blogom is…:)
  • meszarost: Azt nem tudom hányan olvassák, de én kapásból kettőt is tudok, szal több az, mint három :)) A viz... (2011.05.13. 17:19) Április bolondja

Picasa képek

2011.03.13. 00:39 flyzed

Királyi tized

Bezonyám, túl vagyok a tanulmányaim egytizedén! Na, azért a pezsgőt még korai kibontani, talán ez volt a legkönnyebb része, a boldog és gondtalan beszoktatás időszaka. Mostantól a k-betűt felváltja a p-betű… Közeledik a 9. hét, az első komoly próbatétel. Azt hiszem, itt az ideje, hogy röviden leírjam a képzés menetét. Figyelem, unalmas bekezdés következik!

Szóval, a tanfolyam lényege egy úgynevezett JAR frozen ATPL (angolul Airline Transport Pilot Licence) megszerzése. A frozen szó jelen esetben azt jelenti, hogy az első 1500 repült órában utasban-kapitányban egyaránt megfagy a vér, ha megtudja, hogy az elsőtisztnek még a fenekén a tojáshéj… :) A kereskedelmi pilóta engedély (CPL – Commercial Pilot Licence) megszerzése után még olyan csemegék is vannak a képzésben, mint a műszeres repülésre jogosító képesítés (IR – Instrument Rating); a „ha valami rossz, duplázzuk meg és tippeljünk, hogy ma vajon melyik hajtómű fingik ki” képzés (ME – Multi Engine), és az unaloműző kurzus, azaz a többszemélyzetes-üzemvitel képesítés (MCC – Multi-crew cooperation). Természetesen, mint mindent, ezt is megfelelő számú elmélettel illik alátámasztani, ezért összesen 14 tantárgyból kell elméleti vizsgát tenni, ezeket hívják JAR exam-nek. Na, mindezt 60 hétbe sűrítik bele, ami 3 nagy fázisra osztható. Az első fázisban (19 hét) csak elméleti oktatás folyik, olyan izgalmas tantárgyakkal, mint Meteorológia, Rádió-navigáció, Általános navigáció, Repülési alapok, Műszertan, Hajtóművek, stb. Két nagy megmérettetés van: a kilencedik héten egy előmeneteli teszt, illetve a 19. héten a hatósági vizsga.
Ha sikerrel veszed az akadályt, akkor kezdődik a második szakasz, amikor már minden csak minden második nap kívánja az ember a pokolba azt a döntést, hogy kereskedelmi pilóta legyen. Ugyanis ilyenkor már a köztes napokon kimehet megsimogatni egy-egy repülőgépet, kisöpörheti a hangárt, leporolhatja az igazi pilóták nadrágját, sőőőt, néha odaengedik „nőnek a tehenek, összemennek a tehenek”-et játszani. Közben persze okosodik tovább, mert ugye a gyakorlat önmagában túlságosan is hasznos lenne, ezért egy kis elmélettel meg kell gyengíteni. A 40. héten megint beültetnek néhány marcona angol hatósági emberke elé, akik ezúttal 8 témakörben szeretnének Legyen Ön is milliomos!- t játszani. Ők legalábbis biztos azok lesznek, amennyi pénzt legombolnak a növendékekről… A harmadik fázisban már csak repülés van, beleértve az előbb említett extra képesítések megszerzése. Ha mindennel megbírkoztam, akkor kapok néhány seggrepacsit, és mehetek vissza a nagyvilágba meggyőzni a légitársaságokat, hogy adjanak nekem munkát egy rendes nagy repülőgépen… Úgyhogy mindenki megnyugtatására üzenem, hogy utasszállítót még legalább egy évig nem fogok vezetni, legyetek szivesek idén nyáron elmenni nyaralni, mert jövőre a vonat lesz a biztonságosabb megoldás…
A leírásból igen komoly egyetemi matematikai kettősintegrálokkal és interpolálással kiszámolható, hogy a hatodik hét az első harmadba esik. Akinek más eredmény jött ki, szóljon, és szivesen újraszámolom vele. Remélem, én tévedtem, és akkor holnaptól visszamehetek az imádott repülőgépeim közé… :)
Amúgy semmi érdekes nem történt a múlt héten sem az iskolában (a madridi hétvégét egy külön posztban már megírtam), leszámítva, hogy a tanárokkal karöltve egyre nehezebb elviselni néha három közel keleti csoporttársunkat: vagy nem hagyják szóhoz jutni a tanárt az állandó közbekérdezésükkel, vagy pedig mindent háromszor-négyszer kell elmagyarázni nekik. És akkor még nem beszéltünk arról, amikor át akarják tervezni az egyes rendszereket, összetévesztik a pilótát a meteorológussal, és egyáltalán, mindent olyan mélységig akarnak tudni, amire semmi szükségük. Lehet, hogy ezért nem értik… Mindenesetre 3 hét múlva, a kilencedik heti előmeneteli teszt után mindenkivel egyenként ülnek le beszélgetni. Erősen gondolkozom, hogy virágnyelven jelzem a tanároknak, hogy ez így nincs jól…

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadsagvandora.blog.hu/api/trackback/id/tr152734816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása