Remélem, már mindenki tűkön ülve várja a folytatást, hogy milyen eget rengető események történhettek mostanában idelent délen. Szóval kedves fakír-növendékek, olvasószemüveget elő (aki nem találja, az kezdje a feje tetején a keresést), újabb blog bejegyzés következik! Legelőször is, végre kitavaszodott, és ha így folytatja, heteken belül kinyarasodik (szegény Grétsy professzor!). Minimális eső, sok napsütés, standard 20 fok feletti hőmérséklet jellemzi mostanság az időjárást, meg olyan bazi erős szél, hogy nem egy növendék napokig nem tud felszállni. Ráadásul a hülye szélnek elfelejtették megmondani a pályairányt, ezért néha merészel 20-30 csomóval (10-15-ös lökésekkel egyetemben) keresztbe fújni. A suli meg érthető okból nem kívánja bevezetni a McDrive-rendszert, azaz hogy valaki beparkoljon a vacsorához egy PA-28 Warrior-ral a pályatengelytől mintegy 100 méterre lévő étkezőbe.
2011.04.09. 18:14 flyzed
Jéééé, nekem van egy blogom is…:)
A hallgatásom legfőbb oka amúgy a már többször emlegetett 9. heti teszt-sorozat (vizsgák) volt. 2 nap alatt 8 tantárgyból kellett számot adni a tudásunkról, illetve arról, hogy hogyan állunk az anyag elsajátításával. Legalábbis azt hittem, hogy erről kell számot adni… Mert a suli és a kedves Európai Egyesült Légügyi Hatóság (JAA-EASA) igazából arra kiváncsi, hogy be tudsz-e seggelni többezer idióta, nyakatekert módon megfogalmazott, a valós élettől mérföldekre elrugaszkodott példákat idéző feleletválasztós tesztkérdést, a hozzá tartozó helyes válaszokkal együtt. Erősen kétlem, hogy az határozná meg, hogy mennyire jó pilóta valaki, hogy fejből tudja az összes hidraulika-szelep elhelyezkedését és működési elvét egy futóműben, vagy kívülről keni-vágja, hogy az ILS outer marker-je mekkora frekvencia-modulációval bocsájtja ki magából a jelet. Így aztán én, aki a megértésre mentem rá, sikeresen benéztem pár tesztkérdést (ehhez mondjuk hozzájárult a már említett nyakatekert megfogalmazás is néhol), aminek az eredménye az lett, hogy a nyolc vizsgából négynél éppenhogy, de levertem a lécet. A legidegesítőbb talán a meteorológia volt, ami 74%-ra sikerült. Tippeljetek, hány százaléktól van meg minden vizsga: talált, 75%...
Szerencsére némi konzultálás az okosokkal, tanárokkal és felsőbb évesekkel, valamint néhány korábbi extra vizsgasor beszerzése segített, és a héten már túl is estem a négyből három vizsga pótlásán. Ezek az eredmények már jobban közelítik azt, amit elvárok magamtól, a héten a legrosszabb eredmény a 83% volt, szintén meteorológiából, ami amúgy az egyik legnehezebb tantárgyunk, és talán mennyiségre is a legtöbb. Ráadásul a kedves osztályfőnökünk beadta az eddig látott legszivatósabb tesztet a pótláson: ötünknek kellett pótolni, amikor kijöttünk, és összenéztünk, mindenki erősen vakarta a fejét, hogy ez most mi volt?!? Mindenesetre az én 83%-om jelentette a legjobb eredményt, ez is valami.
A teljesség kedvéért itt vannak az eredmények, bár hozzáteszem, most igazából csak az számított, hogy mindenből átmenjen az ember, azaz a minimum 75% meglegyen. És ugye a 8 vizsgát 2 nap alatt kellett lenyomni, illetve a pótlásokra is 2 nap volt eredetileg (műszertanból a tanár kérésére áttettük keddre a pótlást, mert csak akkor ér rá).
Repülési alapismeretek: 91%
Meteorológia: 83%
Hajtóművek: 79%
Repülőgép rendszerek és szerkezettan: 90%
Rádió-navigáció: 88%
Általános navigáció: 94%
Elektromosságtan: 97%
Műszartan (:)): majd kedden
De volt ám még valami, ami hatalmasat dobott a hangulatomon, és nagyban segített, hogy jobb eredményeket érjek el. Erről fog szólni a következő bejegyzés, és ígérem, arra nem kell heteket várni! :)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
flyzed 2011.05.10. 18:13:00
meszarost 2011.05.13. 17:21:57